Skip to main content

This is custom heading element

Du tager på, hvis du spiser senere end kl. 18

Hvad er baggrunden for denne myte?

En af årsager til denne myte stadig lever er på baggrund af idéen om at kroppens forbrænding er mindre om natten.

Det er rigtigt at kroppens forbrænding er mindre om natten, da der ikke er aktivitet, MEN…

Din kropskomposition afhænger 100% af forholdet mellem kalorier ind vs. kalorier ud. Hvornår på døgnet kalorierne indtages er i princippet ligegyldigt.

Det anbefales at du ikke spiser et større måltid 2-3 timer før sengetid – men årsagen har intet med din vægt at gøre – men derimod handler det om at din krop ikke har et kæmpe måtid at fordøje og dit blodsukker er stabilt, så det ikke forstyrrer din søvn

Det er værd at huske at din krop tager 500g på, ved indtag af 500ml væske – indtil du har tisset det ud igen.

Spiser du sent, vil du (oftest) veje mere om morgenen, da det simpelthen ikke er løbet igennem systemet endnu – du er simpelthen bagud med at skide.

Vi glæder os til at byde dig velkommen.

Du kan kombinere din crossfit-træning med personlig og skræddersyet vejledning af vores dygtige og erfarne trænere, kostvejledere og fysioterapeuter.

Kontakt os