Holdbeskrivelser

WOD

WOD står for ”Workout of the Day” og er den CrossFit workout, som er aktuel for alle WODs den pågældende dag. Hver dag sammensættes en ny WOD, så der derved sikres variation i træningen.

WOD er for alle medlemmer, nye som gamle. Alle vil blive presset, men der er stor fokus på tilpasning af øvelserne til den enkeltes niveau.

 

TEAMWOD

På TeamWOD er man flere sammen om at udføre en workout, oftest to og to. Det kan være en sjov og anderledes måde at variere sin træning på, samt at få et smil på læben, side om side med din træningsmakker.

 

CARDIO

Cardio er en time der vil udfore både styrke og kondition. I træningen er de tekniske øvelser fra crossfit taget ud og timen vil bære præg af basis- og kropsvægtsøvelser. Hele kroppen bliver trænet hver gang og timerne vil bære præg af variation, masser af energi og højt tempo fra start til slut. Løb kan, når vejret tillader det, være en del af træningen (mindre distancer < 1km).

Holdet er for alle niveauer og aldersgrupper og alle øvelser kan tilpasses til dit niveau. .

Teknikken vil blive forklaret inden øvelserne og instruktøren vil hjælpe dig med at rette din teknik undervejs i timen

Holdet vil have skiftende instruktører, men hvem der har holdet den pågældende dag kan altid ses i app’en.

 

TEAM CARDIO

På Team Cardio er i er to eller flere sammen om at gennemføre træningen.

Timen udfordrer både jeres styrke og kondition. Træningen vil bære præg af basis og kropsvægtsøvelser. Hele kroppen bliver trænet og timerne vil bære præg af variation, massere af energi og højt tempo fra start til slut.

Du behøver ikke have en makker hjemmefra, vi kan altid finde en makker til dig.

 

KETTLEBELL

På Kettlebell hold vil træninge primært foregå med brug af Kettlebells. Der vil være fokus på teknik og korrekt udførsel. Der vil være øvelser til både ny og erfaren.

 

GYMNASTICS

Der findes mange typer af gymnastik. Gymnastics vil kombinere gymnastik og bevægelse. Din krop vil blive udfordret på fleksibilitet, koordination, balance og styrke. I timen vil du blive udfordret i de mange gymnastiske elementer som CrossFit træningen indeholder, hvilket vil indebære øvelser i baren, på gulvet, i ringene og i klatretovet

Øvelserne vil blive brudt ned i små elementer og uanset dine mål og færdigheder vil der være fokus på at forbedre dine skills på en sikker og effektiv måde.

 

STYRKE

Vores styrke hold er for dig som ønsker at øge din styrke og teknik i mere traditionel styrke træning. Her vil være fokus på de store øvelser, Squat, Dødløft, Bænkpres og Skulder Pres, men også med supplerende øvelser. Det er et hold med få deltagere, så der er tid til at komme rundt til alle.

 

MASTER 35+ TEAM

På Master 35+ Team er i er to eller flere sammen om at gennemføre træningen.

Master hold er for vores grå guld. Det er for alle medlemmer +35 år. Der bliver givet gas når Masters er på banen. Der er et kanon sammenhold og en energi uden lige.

 

VÆGTLØFTNING

Vægtløftning er for dig som har det fundamentale i orden på dit Clean & Jerk (Vend og Stød) og Snatch (Træk), men ønsker at tage dine løft til næste niveau. Her vil der blive arbejdet med detaljerne.

 

MAMA

Mama er et hold for nye såvel som kommende mødre. Der er på dette hold ekstra rolige omgivelser, og det er muligt at have de små med helt ind i træningssalen, hvor der er plads og tid til at kunne gå til og fra træningen.

Holdet indeholder fokuseret træning til genoptræning efter fødsel, herunder også bækkenbundstræning, men kan også bruges til de kommende mødre, der gerne vil holde sig i form. Alle øvelser vil blive tilpasset den enkeltes niveau.

 

TEENS 13-16 år

Vi vil gerne gøre en ekstra indsats for vores teens. I denne alder ser vi ofte store fremskridt på kort tid. Vi ønsker derfor allerede nu, at arbejde seriøst med denne aldersgruppe, så det er et hold med ambitioner. Du kan sagtens deltage på holdet, selvom du ikke har trænet CrossFit tidligere. På holdet bliver der arbejdet med alle øvelser indenfor Crossfit, – både kropsvægtsøvelser men også de mere tekniske inden for styrke, vægtløftning og gymnastik. Træningen har til formål at opbygge knoglestruktur, styrke og eksplosivitet .

Holdet har tilknyttet en engageret og dygtig træner, og der vil indimellem deltage ”gæste-instruktører”, med speciale indenfor bl.a. vægtløftning og gymnastik. Holdet kan rumme alle niveauer, og for de, som ønsker det, vil der blive arbejdet med personlige målsætninger. Som et led i undervisningen, vil der ligeledes blive arbejdet hen imod konkurrencedeltagelse, og der vil selvfølgelig ALTID være en træner fra CrossFit North 57°9° med, når et ungt medlem deltager i en konkurrence. På trods af et højt ambitionsniveau, vil der altid blive trænet i sjov og hyggelig stemning.

 

BØRNEHOLD

Vi tilbyder sjov og funktionel træning til seje børn i alderen 5-8 år og 9-12 år. Alt det gode fra CrossFit vil være implementeret og integreret i en sjov form for træning, som er tilegnet børn – dvs. vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper. På begge børnehold gør vi meget ud af et trygt og sjovt træningsmiljø.

Vores børnehold er delt op i to aldersgrupper og det hele foregår hver lørdag hos CrossFit North 57°9° under kynding vejledning af en af vores 2 dygtige instruktører, som er tilknyttet holdene.

Som forældre har du samtidig en unik mulighed for selv at træne, mens dine børn får brændt krudt af, styrket kroppen og selvværdet i selskab med andre børn.

 

BØRNEHOLD 8-12 ÅR

På dette niveau træner børnene hovedsageligt med kropsvægt samt lette vægte som små kettlebells, håndvægte og teknikstænger. Der vil være fokus på god basisteknik og for de, som mestre det, også introduktion til mere tekniske øvelser. Også her vil der være fokus på at opbygge barnets knogler, styrke og hurtighed gennem leg og sjov træning. Her vil træningen bestå af fælles opvarmning, undervisning i mere tekniske øvelser og/eller styrke, og til sidst en workout/teamworkout eller lign.