Holdbeskrivelser

CFN Holdbeskrivelser på App

 

Team Cardio

På Team Cardio er I to eller flere sammen om at gennemføre træningen. Timen udfordrer både jeres styrke og kondition. Træningen vil primært bestå af basis- og kropsvægtsøvelser. Hele kroppen bliver trænet, og timerne vil bære præg af variation, masser af energi og højt tempo fra start til slut. Du behøver ikke have en makker hjemmefra. Vi kan altid finde en makker til dig.

 

WOD

WOD står for ”Workout of the Day” og er den CrossFit workout, som er aktuel for alle WODs den pågældende dag. Hver dag sammensættes en ny WOD. Derved sikres variation i træningen. Oftest startes en WOD med opvarmning og derefter en teknik-, styrke- eller udholdenhedsdel. Efterfølgende udføres selve workouten.

WOD er for alle medlemmer, nye som gamle. Alle vil blive presset, men der er stort fokus på tilpasning af øvelserne til den enkeltes niveau.

 

Mama

Mama-holdet er både for gravide og nybagte mødre. Træningen vil være i vores lukkede holdsal, hvor der er plads til at tage børnene med ind i salen. Der vil ligeledes være mulighed for at gå til og fra træningen, hvis barnet behøver det. Træningen er delt op i en styrkedel, hvor der er fokus på den enkelte, samt en workout, som ligeledes bliver tilpasset den enkeltes niveau. Der bliver taget hensyn til fx delte mavemuskler, bækkenbundstræning osv.

 

Cardio – stationstræning

God gammeldags stationstræning – med et lille tvist. Træningen vil være delt op i forskellige stationer, hvor der primært arbejdes i intervaller. Generelt vil træningen bære præg af basisøvelser, som ikke kræver den store tekniske gennemgang. Der vil være garanti for sved på panden og en rigtig god træning af hele kroppen.

 

Mand dig nu op, mand! (lukket hold)

Holdet er i forbindelse med et lukket forløb, der hedder “Mand dig nu op, mand!”. Læs mere på hjemmesiden.

 

Kettlebell

På Kettlebell-hold vil træningen primært foregå med brug af Kettlebells. Der vil være fokus på teknik og korrekt udførsel, udover at kroppen bliver trænet igennem. Der vil være øvelser til både nye og erfarne medlemmer.

 

Team Kettlebell

På Team Kettlebell foregår træningen primært med brug af Kettlebells. Der vil være fokus på teknik og korrekt udførsel, samtidig med at hele kroppen bliver trænet. Der vil være øvelser til både ny og erfaren. Træningen foregår i teams af to eller flere, og du behøver ikke have en makker hjemmefra. Vi skal nok hjælpe med at finde en til dig.

 

Kids 5-8 år

På dette niveau (5-8 år) træner børnene hovedsageligt med kropsvægt. Der vil være fokus på god basisteknik. Alt det gode fra CrossFit vil være implementeret og integreret i en sjov form for træning, som er tilegnet børn – dvs. vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper. På børnehold gør vi meget ud af at skabe et trygt og sjovt træningsmiljø.

Træningen består af fælles opvarmning, bevægelse og motoriske øvelser, samt en afsluttende workout, teamworkout eller lign.

Som forælder har du samtidig en unik mulighed for selv at træne, mens dine børn får brændt krudt af samt styrket kroppen og selvværdet i selskab med andre børn.

 

Kids 9-12 år

På dette niveau (9-12 år) introduceres børnene for lette vægte som små kettlebells, håndvægte og teknikstænger. Der vil være fokus på god basisteknik, og for de, som mestrer det, vil der også være introduktion til mere tekniske øvelser. Her er der fokus på at opbygge barnets knogler, styrke og hurtighed gennem leg og sjov træning.

Træningen består af fælles opvarmning, undervisning i mere tekniske øvelser og/eller styrke og til sidst en workout, team workout eller lign.

Som forælder har du samtidig en unik mulighed for selv at træne, mens dine børn får brændt krudt af samt styrket kroppen og selvværdet i selskab med andre børn.

 

Master +35 Team

Master-hold er for vores grå guld. Det er for alle medlemmer +35 år. Der bliver givet gas, når Masters er på banen. Træningen svarer oftest til en TeamWOD, hvor man er sammen 2 eller flere. Du behøver ikke have en makker hjemmefra. Vi hjælper altid med at finde en makker til dig.

Master +35 Team-holdet er især kendt for at have et kanon sammenhold og en energi uden lige.

 

Team WOD

På TeamWOD er man flere sammen om at udføre en workout, oftest to og to. Det kan være en sjov og anderledes måde at variere din træning på, samt at få et smil på læben side om side med din træningsmakker. På samme måde som en WOD varierer workouten fra gang til gang, og der kan altid findes en skalering, så øvelserne passer til dit niveau. Du behøver ikke at have en makker hjemmefra. Vi kan altid finde en makker til dig.

 

Gymnastics

På Gymnastics-holdet kombineres gymnastik og bevægelse. Din krop vil blive udfordret på fleksibilitet, koordination, balance og styrke. I timen vil du blive udfordret i de mange gymnastiske elementer, som CrossFit-træningen indeholder, hvilket vil indebære øvelser i baren, på gulvet, i ringene og i klatretovet. Øvelserne vil blive brudt ned i små elementer, og uanset dine mål og færdigheder vil der være fokus på at forbedre dine skills på en sikker og effektiv måde.

 

Mobility for movers

Mobility For Movers er et hold for dig, der måske ikke altid får prioriteret at strække ud i hverdagen, ikke lige ved, hvor du skal starte, eller har problemer med en eller flere bevægelser i din træning. Vi kommer til at arbejde med mobilitet i bevægelse, så alle kroppens led kommer i spil. Der vil være motoriske udfordringer såsom rul, koldbøtter, squatvarianter, m.m. i flows, så alle kan arbejde sig dybere ind i de forskellige bevægelser. Alle kan deltage, og vi glæder os til at få sat gang i et lidt anderledes, men bestemt vigtigt og ikke mindst sjovt hold.

 

Styrke

Vores styrkehold er for dig, som ønsker at forbedre din teknik og øge din styrke ved traditionel styrketræning. Oftest vælges et par enkelte øvelser ud – eksempelvis squat, bænk eller dødløft – og bliver fokus for en periode. Perioden starter og slutter med at teste max, så du selv kan opleve, hvilken effekt træningen har. På styrkeholdet handler det mere om teknik og korrekt udførsel end om intensitet. Instruktøren vil sørge for at komme rundt til alle og hjælpe med at rette din teknik.

 

Vægtløftning

Vægtløftning er for dig, som gerne vil øve teknik og forbedre dit Clean & Jerk (Vend og Stød) og Snatch (Træk). Her vil blive arbejdet med detaljerne, og instruktøren vil sørge for at komme rundt til alle og hjælpe med at rette din teknik. Det kan variere, hvilken af øvelserne der fokuseres på til træningerne.

 

Intro (lukket hold)

Som del af 4 ugers introforløb deltager du på 2 ugentlige introhold, hvor I gennemgår de basale øvelser, så du er klædt godt på, når du begynder at træne på vores forskellige hold. Der vil især være fokus på kondition og styrke, som gradvist vil blive optimeret markant gennem træningen. Du starter i en gruppe sammen med andre nye, så du fra start vil lære andre medlemmer at kende. Læs mere på hjemmesiden omkring tilmelding til introforløb.

 

2Fit2Quit (lukket hold)

Dette er er lukket hold for deltagere på 2Fit2Quit-forløbet. Læs mere på hjemmesiden.

 

Team Hero Workout

Team Hero workouts er ofte nogle længere og mere udmattende workouts, som er lavet for at hylde faldne soldater o.lign. Træningerne udføres i hold af oftest to personer. På vores Team Hero workouts er det forventeligt, at du kender de basale øvelser i CrossFit som fx. Clean, Thruster, Front Squat osv. Du behøver ikke at have en makker hjemmefra. Vi kan hjælpe med at finde en til dig.

 

Teens

På holdet bliver der arbejdet med alle øvelser indenfor Crossfit, – både kropsvægtsøvelser men også de mere tekniske inden for styrke, vægtløftning og gymnastik. Træningen har til formål at opbygge knoglestruktur, styrke og eksplosivitet.

Vi vil gerne gøre en ekstra indsats for vores teens. I denne alder ser vi ofte store fremskridt på kort tid. Vi ønsker derfor allerede nu at arbejde seriøst med denne aldersgruppe, så det er et hold med ambitioner. Du kan sagtens deltage på holdet, selvom du ikke har trænet CrossFit tidligere.

Holdet har tilknyttet en engageret og dygtig træner, og der vil indimellem deltage ”gæste-instruktører” med speciale indenfor bl.a. vægtløftning og gymnastik. Holdet kan rumme alle niveauer, og for de, som ønsker det, vil der blive arbejdet med personlige målsætninger. Som et led i undervisningen vil der ligeledes blive arbejdet hen imod konkurrencedeltagelse, og der vil selvfølgelig ALTID være en træner fra CrossFit North med, når et ungt medlem deltager i en konkurrence. På trods af et højt ambitionsniveau vil der altid blive trænet i sjov og hyggelig stemning.