Holdbeskrivelser

OPEN GYM
I vores open gym område kan alle dem, som ønsker at slå sig løs uden instruktør træne med vores
udstyr. Der vil være adgang til open gym fra 05.00-23.00 alle ugens dage.
Det er ligeledes i vores open gym, at vores hygge-krog er placeret, hvor der næsten altid er liv og
glade medlemmer. Er man i tvivl om noget, så kan man i open gym oftest finde en person,
som kan hjælpe, hvis man er i tvivl om noget.

 

WOD
WOD står for ”Workout of the day”, og er den CrossFit workout, som er aktuel for alle WODs den
pågældende dag. WOD er den workout, som præsenteres flest gange på vores holdplan. Hver dag
sammensættes en ny WOD, hvilket sikrer en variation af træningen dag for dag. Oftest vil WODholdene begynde med en opvarmning efterfulgt af en teknik-, styrke- eller udholdenhedsdel.
Derefter udføres selve workouten, som ofte er kendetegnet ved lidt mere puls end den første del,
og her er man næsten altid garanteret sved på panden. WOD er for alle medlemmer, nye som
gamle. Der er sørget for, at alle vil blive presset uanset niveau, da der vil være mulighed for
tilpasning af øvelserne til den enkeltes niveau. Der skelnes ofte følgende niveau-inddeling: Scaled
(begynder), Intermediate (øvet) og RX (rutineret – her ændres der ikke på vægten).

 

TEAM WOD
På vores Team WODs er man flere sammen om at udføre en workout, oftest to og to. Det kan
være en sjov og anderledes måde at variere din træning på, samt at få et smil på læben side om
side med din træningsmakker. Ligesom med vores WOD-hold så varierer Team WODs også fra
gang til gang, og det er den pågældende træner, der bestemmer workouten. Der kan altid findes
en skalering, så øvelserne passer til dit niveau. Desuden er det ikke nødvendigt at have en makker
hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

CARDIO
På vores ”Cardio 30min” varer træningen 30 min. Derfor er det forventet at man møder op
opvarmet til træningen. På vores cardio-hold vil træningen primært bestå af basis- og
kropsvægtøvelser. Vi sørger for, at hele kroppen bliver trænet. Desuden vil timerne bære præg af
variation, massere af energi og højt tempo fra start til slut. Du vil med garanti få pulsen helt i top
på vores cardio-hold.
Hvis man er ny i træningsverdenen eller skal i gang igen efter en længere pause, så er dette hold
et rigtig godt sted at starte.

 

TEAM CARDIO
På team cardio er I to eller flere sammen om at gennemføre træningen. Du bliver udfordret både
styrke og konditionsmæssigt. Træningen vil primært bestå af basis- og kropsvægtøvelser. Vi sørger
for, at hele kroppen bliver trænet, samtidig med at du og din makker får sved på panden og
vigtigst af alt – har det sjovt. Desuden er det ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da vi
altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

KETTLEBELL
Vores Kettlebell hold er til dem, der elsker at træne med kettlebells eller blot ønsker at forbedre
sin teknik med en kettlebell. På disse hold vil træningen primært foregå med brug af kettlebells.
Der vil altid være fokus på teknik og korrekt udførsel, samtidig sørger træneren for, at hele
kroppen bliver trænet og pulsen kommer op. Der vil være øvelser til både nye og erfarne.

 

TEAM KETTLEBELL
Som på det almindelige Kettlebell hold, så vil der primært blive gjort brug af Kettlebells under
træningen, hvor der sørges for, at hele kroppen bliver trænet. Da dette er et team hold, vil
træningen foregå i teams af to eller flere. Det er ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da
vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

TEAM HERO
Melder man sig på et Team Hero, vil man opleve at workotsne ofte er nogle længere og mere
udmattende workouts. Hero workouts er blandt andet lavet for at hylde faldne soldater. Oftest er
man på disse hold indelt i teams af to, hvor man i fælleskab udfører workouten.
Det forventes at du kender de basale CrossFit øvelser som fx clean, thruster, front squat osv., da disse type øvelser ofte optræder i workoutsne. Det er ikke nødvendigt at have en makker
hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

RONING
Ønsker du at optimere din ro-teknik, så er vores ro-hold oplagt at melde sig på. På dette hold vil
der blive arbejdet med din ro-teknik, som primært vil foregå i intervaller, der kan variere i længde
og tempo. Vores ro-hold er ideelt, hvis du vil forbedre din kondition og forståelse af romaskinen.

 

STATIONSTRÆNING
God gammeldags stationstræning – med et lille tvist. Træningen vil være delt op i forskellige
stationer, hvor der primært arbejdes i intervaller. Generelt vil træningen bære præg af
basisøvelser, som ikke kræver den store tekniske gennemgang. Der vil være garanti for sved på
panden og en rigtig god træning af hele kroppen.

 

GYMNASTICS
På Gymnastics-holdet kombineres gymnastik og bevægelse. Din krop vil blive udfordret på
fleksibilitet, koordination, balance og styrke. I timen vil du blive udfordret i de mange gymnastiske
elementer, som CrossFit-træningen indeholder, hvilket vil indebære øvelser i baren, på gulvet, i
ringene og i klatretovet. Øvelserne vil blive brudt ned i små elementer, og uanset dine mål og
færdigheder vil der være fokus på at forbedre dine skills på en sikker og effektiv måde.

 

VÆGTLØFTNING
Vægtløftning er for dig, som gerne vil øve teknik og forbedre dit Clean & Jerk (Vend og Stød) og
Snatch (Træk). Her vil der blive arbejdet med detaljerne, og instruktøren vil sørge for at komme
rundt til alle og hjælpe med at rette din teknik. Det kan variere, hvilken af øvelserne der fokuseres
på til træningerne.

 

ARDE SPECIAL
”Arde Special” er en workout lavet og sat sammen af vores træner Ardeshir. Arde laver sin egen
specielle WOD til disse hold. Der vil oftest være en vægtløftsnings-del, hvor der vil være ekstra
fokus på vægtløftning. Derudover vil der også være en workout-del. Arde Special er til dig der
gerne vil udfordres og samtidig få massere af sved på panden.

 

MAMA
Mama er et hold for nye såvel som kommende mødre. Der er på dette hold ekstra rolige
omgivelser i vores lukkede holdsal, og det er muligt at have de små med helt ind i træningssalen,
hvor der er plads og tid til at kunne gå til og fra træningen.
Træningen tilpasses den enkelte, hvad end man er gravid eller har fået barn.

 

KIDS
På KIDS (9-12 år) introduceres børnene for lette vægte som små kettlebells, håndvægte og
teknikstænger. Der vil være fokus på god basisteknik, og for de, som mestrer det, vil der også være
introduktion til mere tekniske øvelser. Her er der fokus på at opbygge barnets knogler, styrke og
hurtighed gennem leg og sjov træning. Træningen består af fælles opvarmning, undervisning i
mere tekniske øvelser og/eller styrke og til sidst en workout, team workout eller lign. Som
forælder har du samtidig en unik mulighed for selv at træne, mens dine børn får brændt krudt af
samt styrket kroppen og selvværdet i selskab med andre børn.

 

TEENS
På holdet bliver der arbejdet med alle øvelser indenfor Crossfit, – både kropsvægtsøvelser men
også de mere tekniske inden for styrke, vægtløftning og gymnastik. Træningen har til formål at
opbygge knoglestruktur, styrke og eksplosivitet. Vi vil gerne gøre en ekstra indsats for vores teens.
I denne alder ser vi ofte store fremskridt på kort tid. Vi ønsker derfor allerede nu at arbejde seriøst
med denne aldersgruppe, så det er et hold med ambitioner. Du kan sagtens deltage på holdet,
selvom du ikke har trænet CrossFit tidligere. Holdet har tilknyttet en engageret og dygtig træner,
og der vil indimellem deltage ”gæste-instruktører” med speciale indenfor bl.a. vægtløftning og
gymnastik. Holdet kan rumme alle niveauer, og for de, som ønsker det, vil der blive arbejdet med
personlige målsætninger. Som et led i undervisningen vil der ligeledes blive arbejdet hen imod
konkurrencedeltagelse, og der vil selvfølgelig ALTID være en træner fra CrossFit North med, når et
ungt medlem deltager i en konkurrence. På trods af et højt ambitionsniveau vil der altid blive
trænet i sjov og hyggelig stemning.

 

INTRO FORLØB
På dette hold vil du få en god og tryg start på dit nye træningsliv, da man på dette hold aldrig er
alene! Vi vægter fællesskabet og den gode træningsoplevelse meget højt! Derfor vil vores dygtige
og kompetente trænerteam altid sørge for, at du først og fremmest lærer teknikken korrekt, da
det er hele fundamentet, for at få det maksimale ud af din træning på en sikker og komfortabel
måde.
I dette forløb bliver du en del af et fast hold. Der stor fokus på at du lærer de mest basale øvelser i
CrossFit, som er de øvelser du vil møde på vores almindelige hold. Der vil især være fokus på
kondition og styrke, som gradvist vil blive øget gennem træningen, så du er helt klar til mødet med
vores WODs.
Du får samlet 8 træninger fordelt på 4 uger. Desuden vil der være mulighed for at deltage på 1
ekstra valgfrit hold om ugen (ikke WODs og Team WODs).