HOLDTRÆNING I CROSSFIT NORTH 579

Hos Crossfit North 579 har vi hold for enhver smag, og alle kan være med uanset niveau. Udover vores almindelige crossfit-hold har vi f.eks. løbehold og vægtløftning, og der er også et hold til bl.a. teens og til kommende eller nybagte mødre. Læs mere om de enkelte hold herunder.

 

INTROFORLØB
På vores populære introforløb får du en god og tryg start på dit nye træningsliv sammen med andre, der ligesom dig er i crossfit-verdenen. Vi vægter fællesskabet og den gode træningsoplevelse meget højt, og vores kompetente trænerteam vil altid sørge for, at du først og fremmest lærer teknikken korrekt, så du får det maksimale ud af din træning på en sikker og komfortabel måde. I dette forløb bliver du en del af et fast hold. Der stor fokus, på at du lærer de mest basale øvelser i Crossfit, som er de øvelser, du vil møde på vores almindelige hold. Der vil især være fokus på kondition og styrke, som gradvist vil blive øget gennem træningen, så du er helt klar til mødet med vores WODs. Du får samlet otte træninger fordelt på fire uger. Desuden vil der være mulighed for at deltage på et ekstra valgfrit hold om ugen (ikke WODs og Team WODs).

 

OPEN GYM
I vores open gym er der fri træning. Her kan du slå dig løs med vores udstyr uden instruktør, og der er adgang alle ugens dage fra 05.00-23.00. Det er ligeledes i vores open gym, at vores hygge-krog er placeret, hvor der næsten altid er liv og glade medlemmer.

 

WOD
WOD står for ”Workout of the day” og er den Crossfit workout, som er aktuel for alle WOD-træninger pågældende dag. WOD er den workout, som præsenteres flest gange på vores holdplan. Hver dag sammensættes en ny crossfit WOD, hvilket sikrer en variation af træningen dag for dag. Oftest vil WOD-holdene begynde med en opvarmning efterfulgt af en teknik-, styrke- eller udholdenhedsdel. Derefter udføres selve træningen, som ofte er kendetegnet ved lidt mere puls end den første del, og her er man næsten altid garanteret sved på panden. WOD er for alle medlemmer, nye som gamle. Der er sørget for, at alle vil blive presset uanset niveau, da der vil være mulighed for tilpasning af øvelserne til den enkeltes niveau. Der skelnes ofte følgende niveau-inddeling: Scaled (begynder), Intermediate (øvet) og RX (rutineret – her ændres der ikke på vægten).

 

TEAM WOD
På vores Team WODs er man flere sammen om at udføre en workout, oftest to og to. Det kan være en sjov og anderledes måde at variere din træning på samt at få et smil på læben sammen med din træningsmakker. Ligesom med vores WOD-hold så varierer vores Team WODs også fra gang til gang, og det er den pågældende træner, der bestemmer workouten. Øvelserne kan altid skaleres, så de passer til dit niveau. Desuden er det ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

CARDIO
På vores ”Cardio 30min” varer træningen 30 min. Derfor er det forventet, at man møder opvarmet op til træningen. På vores cardio-hold vil træningen primært bestå af basis- og kropsvægtøvelser. Vi sørger for, at hele kroppen bliver trænet, og timerne vil bære præg af variation, masser af energi og højt tempo fra start til slut. Du vil med garanti få pulsen helt i top på vores cardio-hold. Hvis man er ny i træningsverdenen eller skal i gang igen efter en længere pause, så er dette hold et rigtig godt sted at starte.

 

TEAM CARDIO
På team cardio er I to eller flere sammen om at gennemføre træningen. Du bliver udfordret både styrke og konditionsmæssigt. Træningen vil primært bestå af basis- og kropsvægtøvelser. Vi sørger for, at hele kroppen bliver trænet, samtidig med at du og din makker får sved på panden og vigtigst af alt: har det sjovt. Desuden er det ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

KETTLEBELL
Vores Kettlebell-hold er til dig, der elsker at træne med kettlebells eller blot ønsker at forbedre din teknik med en kettlebell. På disse hold vil træningen primært foregå med brug af kettlebells. Der vil altid være fokus på teknik og korrekt udførsel, og samtidig sørger træneren for, at hele kroppen bliver trænet, og pulsen kommer op. Der vil være øvelser til både nye og erfarne.

 

TEAM KETTLEBELL
Som på det almindelige Kettlebell-hold bruges der primært Kettlebells under træningen, hvor der sørges for, at hele kroppen bliver trænet. Da dette er et team-hold, vil træningen foregå i teams af to eller flere. Det er ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med.

 

TEAM HERO
Hero workouts er blandt andet lavet for at hylde faldne soldater. Oftest er man på disse hold inddelt i teams af to, hvor man i fælleskab udfører workouten. Det forventes, at du kender de basale Crossfit øvelser som fx clean, thruster, front squat osv., da disse øvelser ofte laves på vores Team Hero hold. Det er ikke nødvendigt at have en makker hjemmefra, da vi altid sørger for, at alle vil have en makker at lave workouten med. Melder du di på et Team Hero, vil du opleve, at træningen ofte er længere og mere udmattende.

 

RONING
Ønsker du at optimere din ro-teknik, så er vores ro-hold oplagt at melde sig på. På dette hold vil der blive arbejdet med din ro-teknik, som primært vil foregå i intervaller, der kan variere i længde og tempo. Vores ro-hold er ideelt, hvis du vil forbedre din kondition og forståelse af romaskinen.

 

STATIONSTRÆNING
God gammeldags stationstræning – med et lille tvist. Træningen vil være delt op i forskellige stationer, hvor der primært arbejdes i intervaller. Generelt vil træningen bære præg af basisøvelser, som ikke kræver den store tekniske gennemgang. Der er garanti for sved på panden og rigtig god træning af hele kroppen.

 

GYMNASTICS
På Gymnastics-holdet kombineres gymnastik og bevægelse. Din krop vil blive udfordret på fleksibilitet, koordination, balance og styrke. I timen vil du blive udfordret i de mange gymnastiske elementer, som Crossfit-træningen indeholder, hvilket vil indebære øvelser i baren, på gulvet, i ringene og i klatretovet. Øvelserne vil blive brudt ned i små elementer, og uanset dine mål og færdigheder vil der være fokus på at forbedre dine evner på en sikker og effektiv måde.

 

VÆGTLØFTNING
Vægtløftning er for dig, som gerne vil øve teknik og forbedre dit Clean & Jerk (Vend og Stød) og Snatch (Træk). Her vil der blive arbejdet med detaljerne, og instruktøren vil sørge for at komme rundt til alle og hjælpe med at rette din teknik. Det kan variere, hvilken af øvelserne der fokuseres på til træningerne.

 

ARDE SPECIAL
”Arde Special” er en workout lavet og sat sammen af vores træner Ardeshir. Arde laver sin egen specielle WOD til disse hold. Der vil oftest være en vægtløftsnings-del, hvor der vil være ekstra fokus på vægtløftning. Derudover vil der også være en workout-del. Arde Special er til dig, der gerne vil udfordres og samtidig have masser af sved på panden.

 

MAMA
Mama er et hold for nybagte såvel som kommende mødre. Holdet foregår i ekstra rolige omgivelser i vores lukkede holdsal, så du kan have den lille med helt ind i træningssalen, hvor der er plads og tid til at kunne gå til og fra træningen. Træningen tilpasses den enkelte, hvad end man er gravid eller har fået barn.

 

KIDS
På KIDS (9-12 år) introduceres børnene for lette vægte som små kettlebells, håndvægte og teknikstænger. Der vil være fokus på god basisteknik, og for de, som mestrer det, vil der også være introduktion til mere tekniske øvelser. Her er der fokus på at opbygge barnets knogler, styrke og hurtighed gennem leg og sjov træning. Træningen består af fælles opvarmning, undervisning i mere tekniske øvelser og/eller styrke og til sidst en workout, team workout eller lign. Som forælder har du samtidig en unik mulighed for selv at træne, mens dine børn får brændt krudt af samt styrket kroppen og selvværdet i selskab med andre børn.

 

TEENS
På holdet bliver der arbejdet med alle øvelser indenfor Crossfit – både kropsvægtsøvelser men også de mere tekniske inden for styrke, vægtløftning og gymnastik. Træningen har til formål at opbygge knoglestruktur, styrke og eksplosivitet. Vi vil gerne gøre en ekstra indsats for vores teens. I denne alder ser vi ofte store fremskridt på kort tid. Vi ønsker derfor allerede nu at arbejde seriøst med denne aldersgruppe, så det er et hold med ambitioner. Du kan sagtens deltage på holdet, selvom du ikke har trænet Crossfit tidligere. Holdet har tilknyttet en engageret og dygtig træner, og der vil indimellem deltage ”gæste-instruktører” med speciale inden for bl.a. vægtløftning og gymnastik. Holdet kan rumme alle niveauer, og for de, som ønsker det, vil der blive arbejdet med personlige målsætninger. Som et led i undervisningen vil der ligeledes blive arbejdet hen imod konkurrencedeltagelse, og der vil selvfølgelig ALTID være en træner fra Crossfit North med, når et ungt medlem deltager i en konkurrence. På trods af et højt ambitionsniveau vil der altid blive trænet i sjov og hyggelig stemning.

 

LØBEHOLD
På løbeholdet vil træningen variere mellem intervaltræning, løbeteknik samt små styrkeøvelser. Træningen foregår udendørs og har en varighed á 45 minutter. Til selve træningen startes der med en rolig opvarmning og derefter løber vi en tur. På dette hold har du rigtig god mulighed for at få forbedret din løbeteknik samt konditionen.